Regeneracja kół dwumasowych Warszawa
Na rynku podzespołów motoryzacyjnych pojawiło się rozwiązanie w postaci zestawów tzw. sztywnego sprzęgła, czyli tzw. tradycyjnego. Niektórzy użytkownicy pojazdów, stojąc przed koniecznością rozwiązania problemu koła dwumasowego, biorą pod uwagę taką opcję.
Zastanówmy się przez chwilę, czy warto rezygnować z koła dwumasowego, które zapewnia nam wyższy komfort jazdy, niższe zużycie paliwa ale jest zawodne i droższe od tańszego sprzęgła klasycznego, które jest „wieczne” ale nie zapewnia takiego komfortu, jak dwumasa. Czy ta „wieczność” ma dla nas znaczenie?
Statystycznie rzecz biorąc problem koło dwumasowe daje o sobie znać przy przebiegu ok. 200 tysięcy kilometrów. Jeżeli rozwiążemy problem koła dwumasowego regenerując je, to powinniśmy liczyć się z dalszym bezawaryjnym przebiegiem na podobnym dystansie. Sprzęgło „sztywne” jest praktycznie niezniszczalne więc już nigdy go nie będziemy musieli wymieniać. Tylko, czy zamierzamy autem, które obecnie ma 200 tysięcy kilometrów, przejechać kolejne 200 tysięcy kilometrów albo jeszcze więcej? Czy w tym kontekście „wieczność” sprzęgła sztywnego, przy jego ewidentnych minusach w porównaniu z dwumasą ma dla nas jakieś znaczenie? Czy warto postawić na „wieczność” tego rozwiązania, z której pewnie nie skorzystamy, kosztem utraty komfortu jazdy i wyższego zużycia paliwa? Czy wreszcie warto narażać skrzynie biegów na ryzyko uszkodzenia (a naszą kieszeń na znaczny wydatek) spowodowane większym poziomem drgań występujących w układzie ze sztywnym kołem?
Chcąc dokonać racjonalnego wyboru pomiędzy sprzęgłem klasycznym, a dwumasą nie unikniemy takich pytań i odpowiedzi na nie.