REGENERACJA KÓŁ DWUMASOWYCH SZCZECIN


Regeneracja kół dwumasowych Szczecin



Obecnie większość samochodów z silnikami wysokoprężnymi a także niektóre z silnikami benzynowymi posiadają dwumasowe kołozamachowe. Element ten jest współcześnie stosowaną odmianą koła zamachowego, mającą zapewnić przede wszystkim skuteczniejsze tłumienie drgań i wibracji pochodzących od silnika. Zastosowanie koła dwumasowego pozwala także na obniżenie poziomu wolnych obrotów silnika, co z kolei wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa.

Koło dwumasowe to przede wszystkim te dwie solidne masy – masa pierwotna i wtórna - oraz usadowione w nich podzespoły tworzące strukturę wewnętrzną koła, odpowiedzialne za prawidłową pracę dwumasy, takie jak:
- sprężyny,
- łożyska – toczne albo ślizgowe,
- tarcza zabierakowa,
- wieniec koła zamachowego (osadzony na masie pierwotnej),
- pokrywa.

Masa pierwotna jest połączona z wałem korbowym. Wraz z obudową i osadzonymi w niej sprężynami jest częścią koła dwumasowego, której zadaniem jest tłumienie drgań.

Na masie pierwotnej jest osadzony współpracujący z rozrusznikiem wieniec zębaty.

Masawtórna, ułożyskowana wspólnie z masą pierwotną znajduje się od strony układu przeniesienia napędu. Elementem tego układu, bezpośrednio współpracującym z masą wtórną koła dwumasowego jest sprzęgło.

Łożyskausadowione w masie pierwotnej koła dwumasowego mają za zadanie połączenie obu mas, zapewnienie im ruchu obrotowego i wychylenia względem siebie. Stosuje się zarówno łożyska kulkowe jak i ślizgowe. W przypadku użycia łożysk kulkowych mamy do czynienia z dwoma łożyskami: dużym i małym.
  • sprawdzenie koła dwumasowego
Bardzo ważnym elementem koła dwumasowego jest tarcza zabierakowa. Współpracując ze sprężynami łukowymi odpowiada za przekazanie momentu obrotowego z masy pierwotnej na wtórną. W kołach dwumasowych występują obecnie trzy rodzaje tarczy zabierakowej:
-sztywna tarcza,
- tarcza z tłumikiem wewnętrznym,
-tarcza ze sprzęgłem ciernym.

Sprężyny łukowe są kluczowym elementem koła dwumasowego. Dzięki ich pracy koło dwumasowe realizuje swoje podstawowe funkcje. Sprężyny są osadzone w kanale tłumienia koła dwumasowego, współpracuje z nimi podpierający je ślizg, prawidłowe działanie sprężyn zapewnia ich nasmarowanie.

W procesie

regeneracji koła dwumasowego

wymieniane są wszystkie podzespoły koła dwumasowego, oprócz tego szlifowana jest powierzchnia cierna koła dwumasowego, koło jest wyważane.

Szczecin Barwice Stargard Łobez Polanów Kołobrzeg Darłowo Nowogard Świnoujście Sławno Gryfice Koszalin Cedynia Choszczno Wolin Mirosławiec Międzyzdroje Czaplinek Tuczno Recz Pyrzyce Myślibórz Szczecinek Drawsko-Pomorskie Wałcz Bobolice Barlinek Chojna Połczyn-Zdrój Kalisz-Pomorski Kamień-Pomorski Goleniów Karlino Trzebiatów Świdwin Chociwel Płoty Węgorzyno Police Białogard

Koło dwumasowe po zregenerowaniu w naszym zakładzie centralnym.

Wymienione elementy wewnętrzne, wykonany szlif powierzchni ciernej, dwumasa wyważona.
Aquaress 2013