REGENERACJA KÓŁ DWUMASOWYCH KATOWICE


Dostępne "od ręki" zregenerowane koła dwumasowe na gwarancji do większości popularnych na rynku marek samochodowych.

Pomożemy Ci na miejscu, w Twojej miejscowości
Zapraszamy od poniedziałku do piątku w godzinach 8-16
i w soboty w godzinach 10-14

Regeneracja kół dwumasowych Katowice



Dwumasowe koło zamachowe (dwumasa) to część budowy samochodów osobowych i nie tylko, które są instalowane w większości dzisiejszych aut. Główną przyczyną tego jest fakt, że  konstruktorzy samochodów, aby uatrakcyjnić swoją ofertę, starają się zaoferować użytkownikom coraz wyższe momenty obrotowe silnika, a dodatkowe związane z tym aspekty niestety w połączeniu z innymi parametrami mogą owocować nierównomiernymi obrotami silnika, które zwiększają wibracje w układzie przeniesienia napędu, co jest niezbyt komfortowe dla kierowcy.

Klasyczne sprzęgła, montowane w pojazdach nie są w stanie dostarczyć takiego komfortu jazdy, kultury pracy silnika i ochrony pracy samej skrzyni biegów, jak nowoczesne rozwiązania, jakimi są

dwumasy

. Silniki o co najmniej czterech cylindrach pozwalają na zastosowanie coraz lżejszych kół zamachowych. Konsekwencją „odchudzenia” koła zamachowego jest wzrost poziomu drgań na niskich obrotach. W konsekwencji obniża się komfort jazdy, szybciej zużywają się elementy skrzyni biegów. Rozwiązaniem tego problemu jest dwumasa, czyli dwumasowe koło zamachowe.

Dwumasa składa się z dwóch lekkich kół zamachowych połączonych tłumikiem drgań skrętnych. Jedna z tych mas zespolona jest z silnikiem a druga ze skrzynią biegów. Znajdujący się w tej strukturze tłumik drgań skrętnych zapobiega przenoszeniu drgań z silnika na skrzynię biegów. Koło dwumasowe „wygładza” pracę silnika – szczególnie w dolnym zakresie obrotów, eliminuje szarpnięcia spowodowane raptownym puszczeniem pedału sprzęgła, obniża zużycie paliwa, powoduje, że samochód szybciej reaguje na wciśnięcie pedału gazu.
  • regeneracja koła dwumasowego Katowice
Koncepcja

koła dwumasowego

jest bardzo prosta: dwie masy zamiast tradycyjnego koła zamachowego. Jedna z tych mas wchodzących w skład dwumasy jest przykręcona do wału korbowego a druga – do sprzęgła a ściślej do docisku sprzęgła. Masy mają wspólne ułożyskowanie, które zapewnia im tuleja albo łożysko toczne. Pomiędzy tymi głównymi częściami dwumasy znajdują się sprężyny, które odpowiadają za prawidłowe działanie koła dwumasowego. Sprężyny te pozwalają na wzajemne oscylacje mas, czyli dwóch głównych części dwumasy. To one sprawiają, że drgania silnika nie przenoszą się na resztę układu napędowego i resztę pojazdu. Dzięki dobrze dobranym sprężynom, dwumasa tłumi bardzo skutecznie te wibracje. Z tego względu możliwe było obniżenie obrotów biegu jałowego, co w konsekwencji wpływa na obniżenie emisji CO2. Kolejną ważną funkcją dwumasy jest ochrona skrzyni biegów.

Gdyby nie koło dwumasowe, skrzynia biegów poddawana byłaby niekorzystnemu działaniu wibracji pochodzących od silnika, w wyniku czego dochodziłoby do częstych uszkodzeń skrzyń biegów.

Budowa koła dwumasowego i jego zastosowanie



W naszym zakładzie centralnym wykonujemy szereg czynności naprawczych w odniesieniu do różnych podzespołów samochodowych. Niemniej jednak

regeneracja kół dwumasowych

stanowi bardzo popularną usługę. Wynika to przede wszystkim z tego, że dwumasy są stosowane coraz częściej w konstrukcji samochodów. Podzespoły te znajdziemy tylko i wyłącznie w autach posiadających manualną skrzynię biegów, zarówno w tych zasilanych benzyną, jak i olejem napędowym. Koło dwumasowe składa się z dwóch odpowiednio wykonanych mas połączonych ze sobą z możliwością obrotu wobec siebie o określony kąt. Druga masa jest na stałe przytwierdzona do wału korbowego silnika za pomocą odpowiednich śrub, a druga współpracuje z tarczą sprzęgła i jego dociskiem. We wnętrzu koła dwumasowego najważniejszą rolę odgrywają specjalnie wyprofilowane sprężyny łukowe, ale znajdziemy tutaj także szereg innych istotnych i w precyzyjny sposób wykonanych elementów.

Na pierwszy rzut oka patrząc na

koło dwumasowe

można pomyśleć, że jest to mało zaawansowany technologicznie podzespół. Tymczasem jednak jest nieco inaczej, gdyż dwumasa składa się z szeregu różnych części i w związku z tym regeneracja tego podzespołu wymaga zastosowania specjalistycznych maszyn i urządzeń oraz posiadania w tym zakresie odpowiedniego doświadczenia. Koło dwumasowe tłumi drgania skrętne wytwarzane przez jednostkę napędową podczas jej pracy w dolnym zakresie obrotów. Jest to podstawowa funkcja koła dwumasowego, ale oprócz tego ma ono również za zadanie chronić skrzynię biegów przed zbyt gwałtownym przeniesieniem momentu obrotowego z silnika. Drgania skrętne występują podczas pracy jednostki napędowej w dolnym zakresie obrotów, co powoduje, że objawy niesprawności tego podzespołu dostrzeżemy właśnie podczas pracy silnika na wolnych obrotach i w dolnym ich zakresie. Po dodaniu gazu i zwiększeniu prędkości obrotowej silnika niepokojące objawy powinny zaniknąć.

Gdy

regenerujemy koło dwumasowe

, to tak na dobrą sprawę to ze starego podzespołu wykorzystujemy tylko i wyłącznie jego obudowę. Wszystkie elementy będące wewnątrz dwumasy, czyli przede wszystkim sprężyny łukowe oraz ułożyskowanie wraz z szeregiem innych nieco mniejszych części podlegają wymianie. Dostrzeżenie jakichkolwiek negatywnych objawów w pracy układu sprzęgła powinno skłonić każdego kierowcę do wizyty w warsztacie i wykonania odpowiednich czynności diagnostycznych. Gdy okaże się, że

regeneracja koła dwumasowego

jest konieczna i zamieszkujesz

Katowice

lub miejscowości sąsiednie na terenie województwa śląskiego z całą pewnością możemy pomóc Ci rozwiązać ten problem. Bezwzględnie nie powinniśmy zbyt długo zwlekać z odwiedzeniem mechanika w celu sprawdzenia ewentualnych niepokojących objawów, gdyż w skrajnym przypadku może dojść do uszkodzenia nawet skrzyni biegów lub samego silnika, co zawsze będzie generować dodatkowe koszty.

Regeneracja kół dwumasowych



Różne objawy i symptomy mogą wskazywać na to, że

naprawa i regeneracja koła dwumasowego

, czyli mówiąc inaczej dwumasy będzie konieczna. Do podstawowych objawów zwiększających ryzyko usterki tego właśnie podzespołu zaliczymy przede wszystkim metaliczne odgłosy w momencie włączania i gaszenia silnika, drżenie nadwozia podczas postoju i pracy silnika na wolnych obrotach, a także metaliczne odgłosy pojawiające się podczas pracy silnika w tym właśnie zakresie obrotów. Oczywiście objawy te mogą mieć zupełnie inne źródło. Fundamentalną kwestią jest w przypadku dostrzeżenia jakichkolwiek nienaturalnych dźwięków, czy objawów wizyta w warsztacie samochodowym i wykonanie szczegółowej diagnostyki. Gdy okaże się, że regeneracja koła dwumasowego jest konieczna wtedy trzeba będzie wykonać demontaż tego podzespołu na potrzeby czynności regeneracyjnych.

Zarówno w zakresie wykonania diagnostyki, jak i samego demontażu i montażu koła dwumasowego na potrzeby jego regeneracji możemy zaproponować wizytę w którymś z naszych warsztatów partnerskich. Są one zlokalizowane na terenie praktycznie całego kraju i z pewnością nie będzie żadnego problemu w tym, aby odszukać taki warsztat w pobliżu miejsca Państwa zamieszkania. Warsztaty te są, bowiem zlokalizowane praktycznie w każdej większej miejscowości w naszym kraju, a także w szeregu nieco mniejszych miast. Oprócz testów, demontażu i montażu dwumasy na potrzeby czynności regeneracyjnych w takich warsztatach będzie można wykonać każdą inną czynność związaną z naprawą oraz bieżącą eksploatacją auta. Jeżeli po wykonanej diagnostyce okaże się, że regeneracja koła dwumasowego, czyli naprawa popularnej dwumasy jest konieczna zapraszamy do kontaktu z nami w celu ustalenia dalszych szczegółów usługi.
regeneracja koła dwumasowego ocena stanu
sprężyny łukowe z wnętrza dwumasy
docisk sprzęgła
okładziny tarczy sprzęgła
regeneracja koła dwumasowego

Czym jest koło dwumasowe



Koło dwumasowe jest elementem zamontowanym pomiędzy silnikiem i manualną skrzynią biegów, a zadaniem tego elementu jest tłumienie drgań skrętnych. Drgania te pojawiają się w dolnym zakresie pracy silnika. Mamy tutaj oczywiście na myśli dolny zakres obrotów jednostki napędowej. Po dodaniu gazu drgania skrętne zanikają i z tego właśnie powodu kierowcy podejrzewając, że regeneracja koła dwumasowego w ich aucie będzie konieczna powinni zwrócić uwagę, czy ewentualne objawy zanikają w momencie zwiększenia prędkości obrotowej silnika. Koło dwumasowe składa się z dwóch połączonych ze sobą mas, mających możliwość obrotu względem siebie o określony kąt. We wnętrzu koła dwumasowego zamontowany jest układ tłumiący wspomniane drgania skrętne. Regeneracja kół dwumasowych przywraca im pełne walory techniczne i użytkowe.

Objawy uszkodzonego koła dwumasowego



Koło dwumasowe stanowiące element układu przeniesienia napędu wytrzymuje na ogół około 200 000 km. Po takim dystansie istnieje wysokie ryzyko tego, że koło takie przestanie pełnić swoją funkcję, którą jest tłumienie drgań skrętnych. W takiej sytuacji kierowca będzie mógł zaobserwować różnego rodzaju objawy wskazujące na konieczność sprawdzania i wykonania testów koła dwumasowego. Przede wszystkim zwróćmy uwagę na to, czy podczas postoju samochodu i pracy silnika na wolnych obrotach pojawiają się nienaturalne drgania i wibracje nadwozia. Jeżeli tak, to istnieje ryzyko uszkodzenia koła dwumasowego.

Dodatkowo zwróćmy uwagę, czy podczas uruchamiania i gaszenia silnika z okolicy komory silnika dochodzą metaliczne odgłosy i nienaturalne sztuki. Jeżeli tak, to również istnieje ryzyko, że to właśnie dwumasa jest za to odpowiedzialna. Podczas pracy silnika na wolnych obrotach w przypadku kłopotów z dwumasą mogą również wystąpić stuki i nienaturalne odgłosy podobne do tych, jakie dostrzeżemy w momencie włączania i gaszenia jednostki napędowej. Oczywiście zaobserwowanie takich objawów nie przesądza jednoznacznie o konieczności zregenerowania koła dwumasowego, ale jedynie zwiększa ryzyko tego, że to właśnie ten element stoi za tymi objawami. Jeżeli po wykonanych testach i diagnostyce okaże się, że regeneracja koła dwumasowego będzie konieczna zachęcamy do kontaktu z naszym zakładem.
kompletny zestaw sprzęgła
nabite okładziny na tarczę sprzęgła
stanowisko do kontroli dwumasy i ich wyważenia
regeneracja koła dwumasowego spawanie podczas naprawy
sprężyny łukowe zamontowene wewnątrz dwumasy
Koło dwumasowe po zregenerowaniu w naszym zakładzie centralnym.

Wymienione elementy wewnętrzne, wykonany szlif powierzchni ciernej, dwumasa wyważona.
Aquaress 2013