Regeneracja kół dwumasowych Lublin
Najczęściej spotykanymi usterkami dwumasy są:
Przegrzanie wtórnego koła zamachowego.
Ta usterka koła dwumasowego jest wynikiem nieumiejętnego posługiwania się sprzęgłem, w wyniku czego sprzęgło pracuje w poślizgu. Konsekwencją takiej pracy jest przegrzewanie się sprzęgła i wtórnego koła dwumasowego. Widać to po przebarwieniach i pęknięciach na powierzchni dwumasy. Nadmiernie wysoka temperatura minimalizuje działanie smaru tłumiącego.
Sprawia to, że podzespoły odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie koła dwumasowego, to jest sprężyny i ślizgi, pracują „na sucho”. W takich warunkach dwumasa nie realizuje swojej podstawowej funkcji jaką jest tłumienie drgań. Tak uszkodzona dwumasa najprawdopodobniej nadaje się do regeneracji.
Przetarcie koła pierwotnego – jest ono spowodowane ekstremalnym przeciążeniem całego koła zamachowego oraz prowadzi do całkowitego zniszczenia jego części wewnętrznych. Uszkodzenie to można rozpoznać po wycieku smaru lub przetarciu obudowy koła dwumasowego. ekstremalne przeciążenie mechaniczne całego dwumasowego koła zamachowego. Prowadzi do zniszczenia części wewnętrznych. W niektórych przypadkach następuje przetarcie obudowy pierwotnego koła zamachowego wywołane uszkodzeniem części wewnętrznych.
Prowadzi to do całkowitej awarii dwumasowego koła zamachowego. Uszkodzenie jest rozpoznawalne również po wycieku smaru. Przyczyną te usterki jest ekstremalne, ponadnormatywne przeciążenie koła zamachowego. Z powodu tego przeciążenia dochodzi do kompletnego zniszczenia podzespołów tworzących strukturę wewnętrzną dwumasy. Charakterystycznym objawem tej usterki jest wyciek smaru z koła dwumasowego. Częstym symptomem tej niesprawności dwumasy jest przetarcie jej obudowy. Regeneracja koła dwumasowego dotkniętego tą usterką jest najprawdopodobniej możliwa o ile jego obudowa zapewnia szczelność kołu dwumasowemu (jego podzespołom pracującym w środku).