REGENERACJA KÓŁ DWUMASOWYCH LUBLIN


Regeneracja kół dwumasowych Lublin



Najczęściej spotykanymi usterkami dwumasy są:

Przegrzanie wtórnego koła zamachowego. 
Ta usterka koła dwumasowego jest wynikiem nieumiejętnego posługiwania się sprzęgłem, w wyniku czego sprzęgło pracuje w poślizgu. Konsekwencją takiej pracy jest przegrzewanie się sprzęgła i wtórnego koła dwumasowego. Widać to po przebarwieniach i pęknięciach na powierzchni dwumasy. Nadmiernie wysoka temperatura minimalizuje działanie smaru tłumiącego.

Sprawia to, że podzespoły odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie koła dwumasowego, to jest sprężyny i ślizgi,  pracują „na sucho”. W takich warunkach dwumasa nie realizuje swojej podstawowej funkcji jaką jest tłumienie drgań. Tak uszkodzona  dwumasa najprawdopodobniej nadaje się do regeneracji.

Przetarcie koła pierwotnego – jest ono spowodowane ekstremalnym przeciążeniem całego koła zamachowego oraz prowadzi do całkowitego zniszczenia jego części wewnętrznych. Uszkodzenie to można rozpoznać po wycieku smaru lub przetarciu obudowy koła dwumasowego. ekstremalne przeciążenie mechaniczne całego dwumasowego koła zamachowego. Prowadzi do zniszczenia części wewnętrznych. W niektórych przypadkach następuje przetarcie obudowy pierwotnego koła zamachowego wywołane uszkodzeniem części wewnętrznych.

Prowadzi to do całkowitej awarii dwumasowego koła zamachowego. Uszkodzenie jest rozpoznawalne również po wycieku smaru. Przyczyną te usterki jest ekstremalne, ponadnormatywne przeciążenie koła zamachowego. Z powodu tego przeciążenia dochodzi do kompletnego zniszczenia podzespołów tworzących strukturę wewnętrzną dwumasy. Charakterystycznym objawem tej usterki jest wyciek smaru z koła dwumasowego. Częstym symptomem tej niesprawności dwumasy jest przetarcie jej obudowy. Regeneracja koła dwumasowego dotkniętego tą usterką jest najprawdopodobniej możliwa o ile jego obudowa zapewnia szczelność kołu dwumasowemu (jego podzespołom pracującym w środku).
  • regeneracja koła dwumasowego Lublin
Zablokowanie pierwotnego i wtórnego koła zamachowego - następuje na skutek zastosowania zbyt długich śrub do zamocowania pokrywy sprzęgła. W efekcie koło dwumasowe przestaje tłumić drgania.

Lublin Zamość Puławy Chełm  Świdnik Lubartów Łuków Radzyń Podlaski Bełżyce Łęczna Włodawa Piaski Kraśnik Krasnystaw Hrubieszów Tomaszów Lubelski Szczebrzeszyn Biłgoraj Janów Lubelski Biała Podlaska Międzyrzec Podlaski Terespol Dęblin Ryki Kurów Nałęczów Kazimierz Dolny

Koło dwumasowe po zregenerowaniu w naszym zakładzie centralnym.

Wymienione elementy wewnętrzne, wykonany szlif powierzchni ciernej, dwumasa wyważona.
Aquaress 2013